Qui Som

La Federació de les Falles de Burriana és una entitat que agrupa a les dènou comissions falleres de la nostra localitat. Administrativament, des de 1944 totes les falles de Burriana pertanyen a un nucli comú que és la Junta Local Fallera. Aquest organisme posa en comunicació a les comissions amb l’Ajuntament mitjançant la Regidoria corresponent i compleix eixa missió. Però, al marge d’eixa comunicació institucional, des de fa uns anys i donada la complexitat creixent que ha anat adquirint la festa en moltes de les seues vessants, es feia necessària una millor organització de la comunicació interna entre les pròpies comissions falleres per tal de vertebrar-les i donar resposta a les seues necessitats, d’articular el seu funcionament i la seua veu comú. Durant els anys noranta es va crear la figura del Representant Legal de cada comissió per tal d’aconseguir que almenys una persona de cada comissió treballara en aspectes que necessitaven d’una atenció continuada durant diferents exercicis fallers, un treball a llarg termini. Poc a poc, aquestes persones van establir un contacte més profund i fruït d’eixe treball comú va sorgir la necessitat de donar-li a la iniciativa un suport legal i administratiu. Amb eixe esperit, el dia 18 de maig de 2009 les disset comissions existents en aquell moment a Borriana certificaven la creació de la Federació de Falles i es creava una Junta Provisional, presidida per José Esteban Bernat. Aquesta Junta hauria d’organitzar un Congrés Faller del qual naixerien els actuals Estatuts de la Federació. El desembre del mateix any de 2009 s’aprovaven els Estatuts a eixe Congrés, al qual assistiren tres representants lliurement designats per cada comissió, i s’elegia la primera Junta Directiva presidida per Javier Diago Vilar al temps que s’establien els òrgans de govern i gestió que havia de tindre la nova entitat. Des d’aquell moment, diferents grups de treball de la Fedració s’han posat en marxa per intentar resoldre necessitats de tot tipus que existien ja abans o que s’han creant als darrers anys: la millora de la comunicació entre les falles, l’organització d’actes que intenten apropar-les a la societat de Burriana i mostrar la seua intensa activitat i importància, l’estudi i millora dels textos legals i administratius que les governen, les relacions amb les institucions públiques o la negociació comuna als aspectes econòmics són mostres del camí recorregut en tan sols dos anys escassos d’existència, però són sols l’inici del camí.

Amb el desig de contribuir a la millora de l’entramat faller de Burriana en tots els seus aspectes (social, econòmic, administratiu, festiu) els grups de treball que es vagen creant mitjançant els òrgans de govern de la Federació treballaran sempre per intentar enriquir i engrandir la festa, per sumar i unificar esforços i fer-los, així, més productius.

• La Federaci seguix amb el seu objectiu de potenciar lahellip
    3 semanas ago by ffallesburriana La Federació seguix amb el seu objectiu de potenciar la festa en les xarxes socials i d’acostar-la a tot el món per això, gràcies als amics de Burriana Tv, l’  #Elecci óBorriana serà retransmesa EN DIRECTE des del nostre Facebook. Ara ja no tens excusa per a perdre’t l’elecció de les Reines Falleres de  #Borriana , a les 18:45h t’esperem!
  • Des de la Federaci de Falles seguim recolzant totes leshellip
    1 mes ago by ffallesburriana Des de la Federació de Falles seguim recolzant totes les vessants del món de la festa, per eixe motiu hem organitzat per al proper dissabte 3 de Juny la Iª Mostra de LLibrets de Falla i Fira del Col·leccionisme faller. Una magnífica oportunitat per vore els treballs literaris de les falles, compartir idees sobre llibrets i, en definitiva, gaudir de la cultura fallera. No vos ho podeu perdre!
  • Els carrers de Borriana desperten plens de colorit Les CreusDeMaig17hellip
    2 meses ago by ffallesburriana Els carrers de  #Borriana  desperten plens de colorit. Les  #CreusDeMaig17  ja estan al carrer!
  • Borriana viur hui la plant de les CreusDeMaig17 una festahellip
    2 meses ago by ffallesburriana Borriana viurà hui la plantà de les  #CreusDeMaig17 , una festa d’interés turístic provincial. Vos esperem!
  • Totalment dacord amb aquesta imatge El prxim que diga quehellip
    3 meses ago by ffallesburriana Totalment d'acord amb aquesta imatge El pròxim que diga que a  #FallesBorriana17  plou... Falleres, fallers, recordeu, ploga, trone o neve... a  #FallesBorriana17  no hi ha qui ens frene!
  • Amb el Preg i la Crida donem per iniciades oficialmenthellip
    4 meses ago by ffallesburriana Amb el Pregó i la Crida donem per iniciades oficialment les  #FallesBorriana17 . Arriben els dies grans de les festes i és moment de gaudir-los en harmonia i germanor. Les Reines Falleres, Elena Collado i Silvia Martínez, el pregoner, Diego Palomo i l'alcaldessa de la ciutat, Maria Josep Safont, ens han convidat hui a participar i gojar de les falles. Ens han alenat a deixar un poc de costat nostre quefer quotidià per submergir-nos en l'ambient festiu de la falla. És temps, de música, coets, gastronomia, indumentària, monument, crítica... en definitiva de passió per les falles! Benvingudes Falles 2017!!!
  • Falten 7 dies per al Preg i tenim un reptehellip
    4 meses ago by ffallesburriana Falten 7 dies per al Pregò i tenim un repte per aconseguir!!! Enguany el nostre hastag oficial per a la setmana gran serà  #FallesBorriana17 , però ens agradaria que vosaltres l'utilitzàreu també en les vostres publicacions així aconseguirem unificar a totes les comissions i a tots els comissionats i comissionades davall el mateix hastag! No sols compartim passió per les falles, ara també compartim hastag faller!  #FallesBorriana17
  • Falleres Fallers necessitem la vostra ajuda! Dem a les 2000hhellip
    4 meses ago by ffallesburriana Falleres, Fallers... necessitem la vostra ajuda! Demà a les 20:00h publicarem un repte que hem d'aconseguir junts. Estàs preparat per a ajudar? Comptem amb tu!
  • Deixem per ac les categories dels monuments fallers 2017 Quedenhellip
    4 meses ago by ffallesburriana Deixem per ací les categories dels monuments fallers 2017... Queden 9 dies per al pregò!!!!  #FallesBorriana17
  • Deixem per ac les categories dels monuments fallers 2017 Quedenhellip